Skip to main content

Integritetspolicy

Seniorglädje AB
Organisationsnummer: 559071-1072
Ansvarig: Cecilia Sidmalm
Adress: Valhallavägen 128, 114 41 Stockholm
076-801 75 75info@seniorgladje.se

Cookies

En cookie (eller en kaka) är en liten textfil som webbplatsen begär att få spara på besökarens dator, surfplatta eller mobiltelefon. Cookies används för att ge besökaren tillgång till olika funktioner på webbplatsen. Det går även att använda informationen i cookien för att följa hur en besökare använder webbplatsen.

Vanliga cookies kan delas in i två huvudtyper. Den ena typen har ett utgångsdatum och sparar en fil på din dator under en längre tid. Den används exempelvis vid funktioner som talar om vad som är nytt på den aktuella webbplatsen sedan du besökte den senast. När utgångsdatumet har passerat raderas cookien från din dator. Den skapas sedan på nytt nästa gång du besöker webbplatsen.

Den andra typen av cookie kallas för sessions cookie, den saknar utgångsdatum. När du är inne och surfar på en sida lagras den här cookien tillfälligt på din dator för att exempelvis hålla reda på vilket språk du har valt. Sessions cookies lagras inte under en längre tid, utan försvinner när du stänger ner webbläsaren.

På denna webbplats används cookies för att du ska få en bra användarupplevelse och för att vi ska lära oss mer om hur vi kan förbättra webbplatsen. Informationen används inte för att identifiera enskilda besökare utan för att se hur besökare i allmänhet använder webbplatsen.

GDPR – Trygg hantering av dina personliga uppgifter

På Seniorglädje värnar vi om en hög nivå av skydd för våra kunders personliga integritet. Därför vill vi informera dig om hur vi hanterar dina personuppgifter.

I samband med t ex förfrågningar och köp av våra tjänster sparar vi den information du väljer att lämna till oss. Detta gör vi för att vår service och kommunikation ska vara så relevant som möjligt för dig. Du har när som helst möjlighet att få veta vilka uppgifter vi har sparat om dig, varför vi har dem och hur länge vi sparar dem. Naturligtvis kan du när som helst också be om att få dina uppgifter borttagna ur vårt register.

Frågor och svar på hur Seniorglädje AB arbetar med personuppgiftshantering.

Vad är GDPR?
Från den 25 maj 2018 gäller den nya Dataskyddsförordning (GDPR) som ersätter den befintliga ”Personuppgiftslagen” (PUL).

Vad har vi för glädje av GDPR?
GDPR har tagits fram för att skydda dig som kund och dina rättigheter avseende hantering och spridning av dina personuppgifter. Du ska känna dig trygg med att dina registrerade uppgifter inte används på ett otillbörligt sätt. Nuvarande svenska PUL är grunden till GDPR och merparten av PUL återfinns i GDPR.

Vem är personuppgiftsansvarig?
På Seniorglädje har vår vd Cecilia Sidmalm övergripande personuppgiftsansvar och bestämmer ändamålen för hantering, inhämtning och användning av de personuppgifter som du lämnar till oss. För frågor om personuppgifter, maila: cecilia@seniorgladje.se.

Hur lagrar vi dina personuppgifter?
Har du gjort en intresseanmälan eller redan är kund hos oss hanterar vi din data i vårt kundhanteringssystem Upsales. Vi har valt att behålla uppgifterna i vårt system i 2 år efter senaste kontakt innan vi plockar bort dem. Önskar du få dem raderade tidigare så kontaktar du oss på info@seniorgladje.se så åtgärdar vi det.

Det är viktigt att skilja på vanliga och känsliga personuppgifter. Känsliga uppgifter är t.ex. etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse eller medlemskap i fackförening. Vi kommer aldrig att ta in och samla data om känsliga uppgifter, dock så finns det fria fält i vårt formulär vid intresseförfrågan som kommer in i vår databas. Dessa uppgifter kommer endast oss tillhanda om du själv väljer att fylla i dessa uppgifter i våra fält. Du har alltid rätt att få ut information på alla uppgifter som finns lagrade om dig, även sådant som lagras i fritextfält i kundregistret.

Personuppgifter när du söker jobb hos oss
När du söker jobb hos oss använder vi rekryteringsverktyget Teamtailor för att upprätthålla vår bank med presumtiva medarbetare. Teamtailor är ett GDPR-säkrat verktyg och när du skickar in en jobbansökan till oss samtycker du genom verktyget att vi behåller dina uppgifter i 2 år.

Vad sker vid en personuppgiftsincident?
Om Seniorglädje får ett dataintrång eller om en oavsiktlig förlust av personuppgifter inträffar kommer den personuppgiftsansvarige dokumentera incidenten och anmäla den till Datainspektionen och drabbade kunder inom 72 timmar.

Kan ni radera mig ur era system?
Ja, du har alltid rätt att få alla dina personuppgifter som finns lagrade om dig som kan användas för att identifiera dig personligen borttagna. Detta avser sådana uppgifter som kan användas för att identifiera dig som person.

Frågor?

Har du frågor om hur vi hanterar GDPR så är du välkommen att höra av dig till vår vd Cecilia Sidmalm på cecilia@seniorgladje.se.

Vi har som policy att vi svarar dig inom 48 timmar.