Skip to main content

Seniorglädje växer – tillsätter kundansvarig för privatkunder

Seniorglädje skapar en ny roll för att möta en ökad efterfrågan från privatpersoner på social samvaro och stöd till en äldre anhörig. Lena Westin blir ny kundansvarig för privatkunder hos Seniorglädje från och med september 2023.

Seniorglädje erbjuder social omsorg av äldre som utförs av pensionärer, så kallade seniorvänner. De livserfarna seniorvännerna hjälper äldre att få en mer meningsfull och social vardag, oavsett om man fortfarande bor hemma eller har flyttat till ett äldreboende. Det kan handla om alltifrån praktisk hjälp i hemmet till promenadsällskap, ledsagning till aktiviteter och att vara en extra vän i vardagen.

Under senaste året har antalet förfrågningar ökat från privatpersoner som behöver extra stöd och vardagsomsorg för exempelvis en åldrande förälder. Därför tillsätter Seniorglädje den nya rollen kundansvarig privatkunder.

– När vi får in ett förfrågan från en anhörig som har svårt att räcka till och oroar sig för att exempelvis en förälder lider av ensamhet, så matchar vi en seniorvän som tycker om samma saker som den äldre, säger Cecilia Sidmalm, VD Seniorglädje. Matchningen är grunden för meningsfulla möten mellan seniorvännen och den äldre. Med en ny kollega helt fokuserad på våra privatkunder kan vi nu ge glädje till ännu fler äldre i hela Sverige.

Som ny kundansvarig för privatkunder har Lena Westrin rekryterats. Hon är 73 år och har tidigare bland annat arbetat med HR och kommunikation på SAS. Lena Westin är idag även fritidspolitiker och nämndeman i Solna stad.

– Jag brinner för seniora frågor och har lång erfarenhet av att arbeta med bland annat rekrytering och kundbemötande, säger Lena Westin. För mig är det viktigt att vi tar väl hand om äldre och ser det friska i alla, och det är exakt det Seniorglädje gör. Det är så givande att se alla fin relationer som skapas mellan seniorvännerna och de äldre.